Saturday, March 12, 2011

DOA SEORANG PENCARI CINTA

YA ALLAH....
jika aku cinta...
cintakanlah aku pada seseorang ....
yang melabuhkan cintanya pada-MU.....

YA MUHAIMIN....
jika aku jatuh hati....
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang....
yang hatinya bertaut pada-MU....
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.....

YA RABBANA.....
jika aku jatuh hati....
jagalah hatiku padanya....
agar tidak berpaling daripada hatimu.....

YA RABBUL IZZATI....
jika aku rindu.....
rindukanlah aku pada
seseorang yang merindui syahid di jalan-MU....

YA ALLAH.....
jika aku menikmati cinta kekasih-MU....
janganlah kenikmatan itu melebihi keindahan....
bermunajat di sepertiga malam terakhir-MU....


YA ALLAH....
jika aku jatuh hati pada kekasih-MU...
jangan biarkan aku tertatih & terjatuh...
dalam  perjalanan panjang....
menyeru manusia kepada-MU....

YA ALLAH....

jika Kau halalkan aku merindui kekasih-MU...
jangan biarkan aku melampaui batas....
sehingga melupakan aku
pada cinta hakiki & rindu abadi....
hanya kepada-MU....

semoga kita mendapat cinta ILAHI....
& cinta Insani....
yang juga mendapat cinta dan...
redha ILAHI........


AMIN YA RABBAL 'ALAMIN......

No comments:

Post a Comment